عرضه و تقاضا

Wiki Article

علت ثبات در بازار آهن آلات ایران رکود در بازار و هم چنین شرایط اقتصادی می باشد که این موضوع نیز به سال های گذشته مربوط می باشد. با این حال در رابطه با مسئله ورق سیاه به ضخامت 3 میلی متر، موضوع تنظیم تقاضا و عرضه هم چنان با مشکلاتی همراه بوده است. هم چنین اکثر صنعت های مرتبط با ورق سیاه درگیر نوسانات قیمتی شده اند و یا دوره سم سیدن به زودی درگیر خواهند شد. این صنعت ها شامل صنایع خودروسازی داخلی تا لوازم خانگی و غیره می باشد. در صنعت پزشکی، یک عامل تنظیمشوندهی رایج، زمان انتظار برای مراجعه به پزشک است. حالا که ما قانون عرضه و تقاضا را میدانیم، اجازه دهید به ذکر یک مثال بپردازیم تا نشان دهیم که چگونه عرضه و تقاضا روی قیمت تاثیر میگذارد. معامله با پین بار را با این ترفند ساده ارتقاء دهید. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه راهبردهای کلی تحول سازمان تعزیرات حکومتی را برای مدیران استانی و ستادی حاضر در این جلسه تشریح کرد و افزود: مهمترین هدف ما افزایش رضایت مندی آحاد جامعه و همچنین کارکنان سازمان است.


همچنین می توان برای توصیف سایر فعالیت های اقتصادی استفاده کرد. همچنین اگر قیمت در آینده مجدد به این نواحی برگردد، احتمالاً دوباره در جهت مشابه دفعه ی قبل حرکت خواهد کرد. اندکی دقت نشان میدهد که جواب در همین نزدیکی است، در همین مداخله مداوم در عملکرد نیروهای بازار و در خلاف جهت برقراری تعادل. نیروهای بازار که همیشه سیستم را به سمت تعادل حرکت میدهند و با تغییرات قیمتی و مقداری سعی در برقراری تعادل دارند، چه میکنند؟ به عنوان مثال، اگر قیمت کنسول های بازی های ویدئویی کاهش یابد، تقاضا برای بازی های آن کنسول ممکن است افزایش یابد، زیرا بیشتر مردم کنسول را خریداری می کنند و برای آن بازی می خواهند. اکثر افراد با قوانین پایهی عرضه/تقاضا آشنا هستند: اگر تقاضا افزایش یابد، قیمت افزایش مییابد (در صورت ثابت بودن سایر متغیرها) و با کم شدن میزان عرضه، قیمت افزایش مییابد (بازهم در صورت ثابت بودن سایر متغیرها).


معاملات صورت گرفته در بازار آهن آلات طی هفته جاری در حالی پایان یافت که قیمت آهن آلات در اکثر معاملات ثابت اعلام شد. در ترسیم منحنی عرضه فرض نمودیم که جز قیمت، سایر عوامل موثر بر میزان عرضه ثابت هستند؛ منظور از سایر عوامل موثر بر میزان عرضه، درآمد و هزینه تولید است. پيش بيني وضع آينده: پيش بيني شما از وضعيت تان در آينده در ميزان تقاضا موثر خواهد بود. 3 اشتباهی که معامله عرضه و تقاضای شما را نابود خواهد کرد. همین امر موجب میشود که فروشندگان قیمتهای خود را پایینتر بیاورند. در مثال آب و الماس ديديم که عرضه کم يک کالا مي تواند موجب افزايش قيمت آن شود. دولت ها مي توانند با افزودن بر ماليات، موجب افزايش قيمت سيگار و در نتيجه کاهش تقاضا براي سيگار شوند. به عبارتي حشيش و سيگار کالاهايي مکمل هستند و نه کالاهاي جايگزين. توجه داشته باشید که کشش در واقع بررسی میزان تغییرات یک متغیر به متغیری دیگر است.


برای مثال، در نقطه A مقدار تقاضا کم (Q1) و قیمت بالاست (P1).

با افزایش نرخ بهره، این فرصت هزینه افزایش می یابد و مقدار پول مورد نیاز به عنوان یک نتیجه کاهش می یابد. برعکس، زمانی که نرخ بیکاری کم است، عرضه کارگران نیز کم است و در نتیجه، برای جذب کارگران، کارفرمایان تمایل دارند که حقوق بیشتری را ارائه دهند. برای مثال، در نقطه A مقدار تقاضا کم (Q1) و قیمت بالاست (P1). هر زمان که میزان عرضه در بازار داخلی کم بوده و مجموع میزان تقاضا بر میزان عرضه افزایش پیدا کند، رقابتی ناسالم و هیجان انگیز در بازار بورس کالا رخ داده و شاهد افزایش قیمت آهن آلات می باشیم. از هنگامی که میزان عرضه شمش با تقاضای کل در بازار داخلی برابر شود، از میزان رقابت هیجان انگیز در بازار داخلی کاسته می شود و قیمت آهن آلات به طرف قیمت های منطقی تر شدن کشیده می شود. زمانی که میزان عرضه با میزان تقاضا برابر باشند، یعنی زمانی که تابع تقاضا و تابع عرضه هم دیگر را قطع کنند، در آن نقطه این دو منحنی به تعادل می رسند.

Report this wiki page